درحال بارگذاری...

همه چیز در مورد درخت گوجه سبز آفات آن

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

همه چیز در مورد درخت گوجه سبز آفات آن


همه چیز در مورد درخت گوجه سبز آفات آن

گوجه سبز گروهی از کولتیوارهای آلوهای اروپایی هستند. این گیاه اولین بار در فرانسه پرورش یافت. گوجه یا گوجه سبز نام درختی است از تیره ی گل سرخیان که میوه ی آن کوچک و آبدار، دارای پوست نازک به رنگ سبز یا سرخ و یک هسته ی سخت است.


شرایط محیط رشد

 درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن در می آیند. آب و هوای سرد باعث ایجاد رنگ قهوه ای و ظاهر نامطلوب میوهٔ گوجه سبز می شود. این میوه به سرعت می رسد و مدت نگهداری آن در یخچال ۴ روز است.

نگه داری و سم پاشی

پس از هر بارهرس در در فصل بهار بايستي ادوات و قيچي هرس ضدعفوني گشته و محل زخم ها با چسب باغباني پوشيده شود و سريعاً سرشاخه هاي آلوده جمع آوري و سوزانده شود.سم پاشی در فصل پاييز- قبل ازريزش برگها و اواخر فصل زمستان-قبل از تورم جوانه ها موثر است. تلفيق سم اكسي كلرورمس ۴ در هزار + شعله گرفتن محل شانكرها و به ويژه حاشيه هاي آن به مدت ۵ تا ۲۰ ثانيه تا شروع سوختگي و در آمدن صداي ترکيدگي بافت که بهتر است اين تيمار در اوايل تا اواسط بهار اجرا و در صورت لزوم دو تا سه هفته پس از آن تکرار گردد+ پانسمان محل تراشيده شدن شانكرها با چسب باغباني در كنترل شانكرها و كاهش آسيب به جوانه ها موثر مي باشد که راهكار مناسبي براي كنترل شانكر باكتريايي درختان مسن می باشد .آبياري را به گونه اي انجام دهيد که تنه درخت خيس نشود . آب با فاصه از تنه درخت باشد. کودهاي حيواني پوسيده استفاده کنيد و سعي کنيد در مجاورت تنه درخت نباشد و با فاصله کودهاي حيواني را استفاده کنيد و حتما با بيل آنها را با خاک مخلوط کنيد. هر سال در اواخر دي ماه يا اواسط بهمن ماه تنه درختان را با اکسي کلرور مس آغشته کنيد. با برس به تنه درخت از سطح زمين تا ارتفاع ۵۰ سانتي متري بزنيد.در فصل رشد نيز مي توانيد از اکسي کلرور مس به صورت محلول پاشي استفاده نماييد(برای اثر دهی بهتر میتوانید از پهپاد سم پاش سیرنگ برای محلول پاشی استفاده کنید).جهت پيشگيري در سال هاي آينده هم از محلول هاي ضد تنش مثل بوتا ميسول استفاده کنيد در فصل رشد (ارديبهشت ).

هم اکنون بهترین زمان و طلایی ترین زمان برای پیشگیری از آفت زدگی باغات شماست، پس برای تماس با کارشناسان ما هر چه سریعتر اقدام کنید.

آفات و بیماری ها

زنبور گوجه و آلو یکی از آفات مهم درختان گوجه سبز است. لارو آن از گوشت میوه ی شکل گرفته تغذیه می کند و موجب زردی و ریزش میوه ها می گردد. شته ها نیز موجب ایحاد خسارت می شود.
براي مقابله با لاروهاي زمستان، بيل زدن و زير رو كردن خاك اطراف درختان مفید است.

آبیاری:

 

بعد از کاشت نهال گوجه سبز و در طی سال اول بعد از کاشت می بایست آبیاری به شکل منظم و مرتب انجام گیرد تا ریشه های درخت به خوبی توسعه بیابد. یعنی هفته ای دو مرتبه به شکل عمیق آبیاری شود. در طی فصل رشد می توان این درختان را هر ۳-۲ هفته یکبار به شکل عمقی آبیاری کرد. آبیاری مناسب موجب رشد و میوه دهی خوب و میوه های پر آب می شود.

دما:

درخت گوجه سبز جز درختان مناطق معتدل سرد هستند و سرما را می توانند در طی زمستان تا حدود ۳۰- درجه سانتیگراد تحمل کنند.از نظر تحمل دمایی نیز بهترین طیف تا حدود ۳۵ درجه است اگرچه که دماهای بالاتر را نیز مثلا تا حدود ۴۰ درجه در صورت عدم خشکی کشیدن و آبیاری مناسب تحمل می کند.

 

نور:

درختان گوجه سبز را می بایست در مکانهایی با نور کامل و مستقیم آفتاب کاشت و این درخت با مکانهای سایه سازگاری ندارد یعنی حداقل باید ۸-۶ ساعت نور مستقیم در محیط وجود داشته باشد .

خاک و کود:

 

اگرچه این درختان خاکی غنی با زهکش خوب را ترجیح می دهند اما اگر زهکش خاک خوب باشد تقریبا هر نوع از خاک را تحمل کرده و در آن رشد می کنند. هنگام کاشت نهال و برای پر کردن گودال محل کاشت می توان از مخلوط خاک معمولی ، خاک برگ ، ۱۰ درصد شن استفاده کرد.در باغات تجاری درختان گوجه سبز بدین صورت برای کوددهی عمل می شود که ابتدا هنگام احداث باغ و برای درختان جدید کاشته شده از ۴۵۰ گرم کلسیم آمونیم نیترات ، ۱۹۰ گرم سوپر فسفات، ۱۵۰ گرم موریت پتاس و ۱۰ کیلوگرم خاک برگ استفاده می شود .سپس به ازا هر سال از سن درخت همین مقدار به مقادیر فوق اضافه می شود. 

 

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


گوجه سبز آفات پهپاد سم پاش پهپاد سیرنگ مبارزه با آفات

این مطالب را هم بخوانید!

سبزیجات

عنوان: بهترین منابع تغذیه از سبزیجات برای سلامتی عمومی مقدمه: سبزیجات یک بخش مهم از رژیم غذایی سالم هستند و به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تغذیه برای انسان‌ها شناخته می‌شوند. این مقاله به بررسی اهمیت سبزیجات برای سلامتی عمومی افراد می‌پردازد. فواید سبزیجات: 1. ارتقاء سلامت قلبی: سبزیج...

ادامه مطلب »

علت زرد شدن برگ گیاه

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

مورچه

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116